Preču Pirkšanas
– Pārdošanas Noteikumi INOVAT Online Lielveikalā
Spēkā no 01.01.2023.
1. Definīcijas
1.1. Noteikumi – Preču pirkšanas – pārdošanas
noteikumi (distances līgums),
kas nosaka prof.lv online lielveikalā veiktās attālinātās (distances) pirkšanas
– pārdošanas
kārtību, Pārdevēja un Pircēja
pienākumus un tiesības, Pārdevēja piedāvāto Preču iegādes un apmaksas
noteikumus, Preču piegādes un atpakaļ atdošanas procedūru, Pušu atbildību, kā
arī citus ar Preču pirkšanu – pārdošanu saistītos jautājumus.
1.2. INOVAT – Pārdevēja online lielveikals (https://inovat.lv/) Darījuma noslēgšanai.
1.3. MK noteikumi – Ministru kabineta 2014. gada 20. maija noteikumi Nr. 255
“Noteikumi par distances līgumu”, kuri piemērojami, ja Pircējs kā Patērētājs
izmanto inovat.lv online lielveikalu, lai iegādātos Pārdevēja piedāvātās
Preces.
1.4. Darījums – līgums starp Pircēju un Pārdevēju par Preces pirkumu, kas noslēgts
neklātienē, izmantojot distances saziņas līdzekļus.
1.5. Pārdevējs – sabiedrība ar ierobežotu atbildību “SIA INOVAT”, reģistrācijas
numurs 40203428494, adrese: Stirnu iela 49-52, Rīga, LV-1084, Latvija, tālrunis:
+371 27995899, e-pasts: info@inovat.lv.
1.6. Pircējs – 18 gadu vecumu sasniegusi fiziska persona, vai fiziska persona,
kura veic saimniecisku darbību, vai juridiska persona, kas slēdz Darījumu,
pamatojoties uz Noteikumiem. Preces saņemšanas brīdī Pircējam ir jāuzrāda Pārdevējam
e-pastā vai telefonā
saņemts
apstiprinājums,
kas apliecina, ka Prece ir sagatavota izsniegšanai,
un/vai jāuzrāda Pasūtījuma numurs.
1.7. Puses – Pircējs un Pārdevējs kopā.
1.8. Profils – Pircēja izveidots lietotāja profils Darījuma veikšanai inovat.lv
interneta veikalā,
kurā
tiek saglabāta
Pircēja
noslēgto
Darījumu
vēsture, ieskaitot
informāciju
par veiktajiem pasūtījumiem, kontaktinformācija, piegādes adrese un cita
Pircēja
ievadīta/norādītā informācija/dati.
1.9. Patērētājs –
Pircējs
– fiziskā
persona, kas izsaka vēlēšanos
iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot
Preci un Piegādes
pakalpojumu nolūkam,
kurš nav saistīts ar fiziskās personas
saimniecisko vai profesionālo
darbību.
1.10. Prece – prece, ko Pārdevējs piedāvā pārdošanai
inovat.lv interneta veikalā par
Pārdevēja noteikto cenu.
Preces cenas inovat.lv interneta veikalā tiek norādītas eiro (EUR) ar
pievienotās
vērtības nodokli (PVN). Norādītās cenas par Precēm neietver Piegādes pakalpojuma
izmaksas. Preču saņemšana
Pārdevēja klientu apkalpošanas
centrā –
noliktavā,
ir bezmaksas.
1.11. Piegādes
pakalpojums – pakalpojums, kura
rezultātā tiesības uz Preci tiek
nodotas Pircējam
uz viņa
paša rēķina,
un ko Pārdevējs piedāvā Pircējam inovat.lv
interneta veikalā par
Pārdevēja noteiktām cenām.
1.12. Pasūtījums –
Pircēja
izteikts piedāvājums no Pārdevēja iegādāties Preci un Piegādes pakalpojumu Pircēja noteiktā apjomā.
1.13. Iepirkumu grozs – Pircēja pirkšanai
izvēlēto Preču
un Piegādes
pakalpojumu saraksts inovat.lv interneta veikalā.
1.14. Pasūtījuma numurs –
numurs, kurš tiek piešķirts Pircēja Pasūtījumam.
2. Noteikumu priekšmets
2.1. Pārdevējs inovat.lv interneta
veikalā
pārdod, un Pircējs no Pārdevēja pērk Preces un pasūta Piegādes pakalpojumus par Pārdevēja noteiktajām cenām. Par Preču un Piegādes pakalpojumu klāstu un daudzumu Puses individuāli vienojas, ikreiz tās/tos pērkot/pārdodot, atstājot Pārdevējam tiesību noteikt konkrētas Preces minimālu un/vai maksimālu daudzumu vienā Pasūtījumā.
2.2. Darījums
ir noslēgts,
tiklīdz
Pircējs
ir veicis Pasūtījumu un veicis Pasūtījuma apmaksu šo
Noteikumu 4. sadaļā
noteiktajā
kārtībā.
2.3. Pēc
maksājuma
veikšanas un pēc Preces nodošanas
Pircējam,
Pircējs
ir Preces īpašnieks.
Atbildība
par Preces nejaušas bojāejas vai sabojāšanās risku pāriet Pircējam, kad Pircējs vai trešā persona, kuru norādījis Pircējs, ir saņēmis Preces.
2.4. Pārdevējs nav atbildīgs par sekām, kas var iestāties Pircējam, ja Pircējs nodevis trešajai
personai savu inovat.lv interneta veikalā paroli un/vai Pasūtījuma numuru un/vai
apstiprinājumu
par to, ka Pasūtījums ir sagatavots
izsniegšanai.
3. Reģistrācija inovat.lv interneta
veikalā, Preces pasūtīšana un Darījuma noslēgšana
3.1. Lai izveidotu Profilu un reģistrētos inovat.lv
interneta veikalā:
3.1.1. Pircējs
– fiziska persona, arī
saimnieciskās
darbības
veicējs,
norāda
savu vārdu,
uzvārdu,
e-pasta adresi un telefona numuru;
3.1.2. Pircējs
– juridiska persona, norāda
juridiskās
personas pārstāvja vārdu, uzvārdu, juridiskās personas nosaukumu
(firmu), reģistrācijas numuru, PVN reģistrācijas numuru, e-pasta
adresi un telefona numuru.
3.2. Reģistrāciju ir iespējams pabeigt vienīgi tādā gadījumā, kad Pircējs ir iepazinies un
sniedzis savu piekrišanu Noteikumiem un
Privātuma
politikai kā
arī
sniedzis savu piekrišanu datu apstrādei, veicot atzīmes attiecīgajos laukumos.
3.3. Pēc
reģistrācijas pabeigšanas
Pircējs
uz savu norādīto e-pasta adresi saņem Pārdevēja nosūtītu apstiprinājumu par Profila
izveidošanu.
3.4. Darījums
uzskatāms
par noslēgtu
brīdī, kad Pircējs:
3.4.1. no inovat.lv interneta veikalā piedāvātajām Precēm un Piegādes pakalpojumiem ir
izvēlējies sev nepieciešamos
un pievienojis tos Iepirkumu grozam;
3.4.2. papildus reģistrācijas laikā iesniegtajai informācijai ir norādījis piegādes adresi (ja
nepieciešama piegāde);
3.4.3. ir sniedzis piekrišanu personas datu apstrādei;
3.4.4. ir apliecinājis,
ka ir iepazinies ar Noteikumiem un Privātuma politiku.
3.5. Pircējs
var sazināties
ar Pārdevēju telefoniski ar lūgumu izveidot piedāvājumu Pircēja norādītajām Precēm.
3.6. Pārdevējs izveido piedāvājumu un informē Pircēju telefoniski vai nosūtot e-pastu. Pēc apstiprinājuma saņemšanas
no Pircēja
(telefoniski vai e-pasta), Pārdevējs uz Pircēja e-pastu nosūta rēķinu piedāvājuma apmaksai (rēķins nesatur rekvizītu “paraksts”).
Rēķins pamatots ar noslēgto Darījumu.
3.7. Pēc
Pasūtījuma veikšanas,
Prece izņēmuma
gadījumos
var vairs nebūt
Pārdevējam pieejama objektīvu iemeslu dēļ. Šādā gadījumā Pārdevējs apņemas atmaksāt Pircējam visas summas,
kuras Pircējs
samaksājis,
lai izvēlēto Preci saņemtu. Atmaksāšana
tiek veikta, izmantojot tādu
pašu maksāšanas
veidu, kādu
Pircējs
izmantoja sākotnējam Darījumam, un Darījuma summa vai tās daļa tiek atmaksāta uz to pašu
kontu, no kura tā
tika iemaksāta.
Pārdevējs par radušos
situāciju
Pircēju
informē,
nosūtot
e-pastu.
3.8. Pēc
Pasūtījuma apstiprināšanas
no Pārdevēja puses, Preces cena
var mainīties
tikai izņēmuma
gadījumos,
kad to ir ietekmējusi
informācijas
sistēmas
kļūda, vai kāda cita acīmredzama kļūda (tehniska vai
neuzmanības),
kuru labojot Preces cena mainās
objektīvu
iemeslu dēļ
(no Pārdevēja neatkarīgu iemeslu dēļ). Ja šādā gadījumā Pircējs vairs nevēlas Preci iegādāties (nepiekrīt iegādāties Preci par jauno
cenu), Pircējs
var atcelt pasūtījumu divu darba dienu
laikā
par to informējot
Pārdevēju, izmantojot inovat.lv
interneta veikalā
vietnē
norādīto kontaktinformāciju. Pēc Pasūtījuma anulēšanas
šajā
punktā
noteiktajā
kārtībā Pārdevējs apņemas atmaksāt Pircējam visas summas,
kuras Pircējs
samaksājis
par anulēto
Pasūtījumu.
4. Norēķini
4.1. Pircējs, kas veic Pasūtījumu inovat.lv
interneta veikalā,
par Preci norēķinās vienā no šādiem veidiem:
4.1.1. tiešsaistē ar bankas pārskaitījumu vai norēķinu karti;
4.1.2. ar bankas pārskaitījumu, pamatojoties uz
saņemto
rēķinu. Rēķins nesatur rekvizītu “paraksts”
un ir pamatots ar Darījumu;
4.1.3. skaidrā
naudā
vai ar norēķinu
karti Preces saņemšanas
laikā
Pārdevēja klientu apkalpošanas
centrā.
Pasūtījums šādā gadījumā tiek sakomplektēts tikai pēc apmaksas saņemšanas,
un Pircējs
apzinās,
ka kāda
no Precēm
līdz apmaksai var nebūt pieejama.
4.2. Pircējs
– juridiska persona, kas ir PVN maksātājs, par Preci norēķinās tikai ar bankas pārskaitījumu, pamatojoties uz
saņemto
rēķinu.
4.3. Maksājot
ar bankas pārskaitījumu, e-pastā saņemtais rēķins ir jāapmaksā piecu darba dienu
laikā
pēc tā nosūtīšanas.
4.4. Rēķins
ar tajā
norādītajām cenām ir spēkā līdz rēķinā norādītā samaksas termiņa beigām.
4.5. Veicot maksājumu
ar bankas pārskaitījumu, Pircējam bankas pārskaitījuma maksājuma mērķa sadaļā jānorāda Pasūtījuma numurs.
4.6. Pircējs,
kas veic Pasūtījumu telefoniski vai
e-pastā,
par Precēm
norēķinās vienā no šādiem veidiem:
4.6.1. ar bankas pārskaitījumu, pamatojoties uz
saņemto
rēķinu;
4.6.2. Pusēm
pieņemamā apmaksas veidā Preces saņemšanas
vietā
pie Pārdevēja, pamatojoties uz saņemto rēķinu.
4.7. Visi norēķini
veicami eiro (EUR) valūtā.
4.8. Par jebkādām izmaksām, kas saistītas ar Pasūtījuma izpildi un kas jāapmaksā Pircējam, Pārdevējs informē Pircēju. Pasūtījums tiek izpildīts tikai pēc nepārprotamas Pircēja piekrišanas
veikt nepieciešami izmaksu apmaksu.
4.9. Ja starp Pusēm
ir noslēgts
pēcapmaksas pirkuma līgums, tad Pircējs veic pasūtītu Preču
apmaksu pēc
Preces saņemšanas
un pavadzīmes
parakstīšanas
termiņā,
kas noteikts attiecīgajā pēcapmaksas pirkuma līgumā.
5. Preces piegāde
5.1. Pircējam ir iespēja izvēlēties Preci saņemt šādos veidos:
5.1.2. ar piegādi,
kas tiek saskaņota
Pasūtījuma noformēšanas
laikā.
Prece tiek piegādāta uz Pircēja norādīto adresi līdz ārdurvīm. Pircējam ir jānodrošina
Preces pieņemšana
un izkraušana. Preces ienešana
telpās
un uznešana netiek nodrošināta. Par piegādi Pārdevējs aprēķina atsevišķu samaksu, saskaņā ar Pārdevēja norādīto likmi inovat.lv
interneta veikalā,
ko Pārdevējam ir tiesības laiku pa laikam
vienpusēji
mainīt;
5.1.3. kādā no Pircēja izvēlētiem Omniva pakomātiem Latvijā. Pie katras Preces ir
norādīts, vai to ir iespējams saņemt ar Omniva pakomātu. Pasūtījuma noformēšanas
laikā
Pircējs
izvēlas
konkrēto
Omniva pakomātu
(adresi) uz kuru vēlas
saņemt
Preci, par ko tiek piemērota
attiecīga
samaksa, ievērojot
Omniva noteikto cenrādi,
kas tiek norādīta arī inovat.lv interneta veikalā.
5.2. Pircējam,
kurš izvēlas
Preci saņemt
pats, jāierodas
Pārdevēja klientu apkalpošanas
centrā
piecu darba dienu laikā
pēc Pārdevēja nosūtītā apstiprinājuma, ka Pasūtījums ir sakomplektēts un sagatavots
izsniegšanai, saņemšanas.
Pirms Preces saņemšanas
Pārdevēja klientu apkalpošanas
centrā,
Pircējam
ir jāuzrāda Pārdevējam apstiprinājuma informācija un jānosauc/jāuzrāda Pasūtījuma numurs.
5.3. Ja Prece netika saņemta
5.2. punktā
norādītajā termiņā, Pārdevējs sazinās ar Pircēju, lai precizētu Preces saņemšanas
datumu.
5.4. Preces neizņemšanas
gadījumā Darījums tiek uzskatīts par atceltu ar 16.
dienu, skaitot no apstiprinājuma,
ka Pasūtījums sakomplektēts un sagatavots
izsniegšanai (5.2. punkts) nosūtīšanas
dienas, un Pārdevējs veic Pircēja samaksātās naudas summas atgriešanu,
izmantojot tādu
pašu maksāšanas
veidu, kādu
Pircējs
izmantoja sākotnējam Darījumam, ja vien Pircējs nav skaidri paudis
piekrišanu to darīt citādi.
5.5. Ja Pircējs
ir izvēlējies saņemt Preci ar piegādi uz Pircēja norādīto adresi, tad piegāde tiek realizēta pēc apstiprinājuma, ka Pasūtījums ir sagatavots
piegādei,
saņemšanas.
5.6. Sūtījums no Omniva pakomāta jāizņem septiņu kalendāro dienu laikā pēc tam, kad Omniva
telefoniski un e-pastā
ir informējis
Pircēju,
ka Preci var saņemt.
Ja Pircējs
preci noteiktā
termiņā
neizņem,
tā tiek nogādāta atpakaļ Pārdevējam.
5.7. Preces saņemšanas
brīdī Pircējam ir pienākums pārbaudīt Preces iepakojumu,
daudzumu, kvalitāti
(redzamos bojājumus),
sortimentu, piederumus un komplektāciju.
5.8. Konstatējot
Preces iepakojuma bojājumu,
Preces daudzuma, kvalitātes,
sortimenta, piederumu un komplektācijas neatbilstību, Pircējam ir tiesības Preci nepieņemt. Šajā gadījumā tiek parakstīts akts par preces
nepieņemšanu.
5.9. Pieņemot
Preci, Pircējs
paraksta pavadzīmi,
tādejādi apliecinot, ka
Prece nodota atbilstošā iepakojumā, Preces daudzums,
kvalitāte,
sortiments, piederumi un komplektācija atbilst Pasūtījumam un Darījuma noteikumiem.
5.10. Gadījumā, ja Pārdevējs ir piegādājis Preci Pušu
noteiktajā
laikā,
bet Pircējs
atsakās
Preces pieņemt,
vai nav sastopams piegādes
vietā,
tad atkārtota
Preces piegāde
ir iespējama
tikai pēc
Piegādes
pakalpojuma atkārtotas
apmaksas.
6. Preces kvalitāte
6.1. Pārdevējs apstiprina, ka
Preces kvalitāte
atbilst Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām.
6.2. Patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu Pārdevējam par Preces vai
Piegādes
pakalpojuma neatbilstību
Darījuma
noteikumiem divu gadu laikā
no Preces iegādes
vai Piegādes
pakalpojuma saņemšanas
dienas (garantija). Patērētājs iesniedz prasījuma pieteikumu Pārdevējam divu mēnešu
laikā
no dienas, kad atklājis
Preces vai Piegādes
pakalpojuma neatbilstību
Darījuma
noteikumiem. Par Preces iegādes
dienu uzskatāma
diena, kad Pārdevējs nodevis un Patērētājs pieņēmis attiecīgo Preci (5.8.
punkts).
6.3. Ja Preci iegādājas Pircējas – juridiska
persona, vai fiziska persona, kura veic saimniecisko darbību, un Preci pērk ar mērķi lietot to
saimnieciskajā
darbībā, un Precei nav
aizlieguma to izmantot saimnieciskai vai profesionālai darbībai, tad Pārdevējs nosaka sešu
mēnešus
garantiju no Preces piegādes
datuma. Šis noteikums
nesamazina Preces ražotāja
noteikto garantijas termiņu,
kuru pēc
sešiem mēnešiem
nodrošina Preces ražotāja vai izplatītāja autorizētais servisa centrs.
Juridiska persona vai fiziska persona – saimnieciskās darbības veicējs, var pieteikt
garantijas prasījumu
četru nedēļu laikā no dienas, kad atklājis Preces defektu vai
bojājumu.
6.4. Precei var tikt noteikta ražotāja garantija, kas var
būt garāka nekā norādīts Noteikumos.
Izmantojot ražotāja nodrošināto garantiju, jāievēro Pārdevēja garantijas
noteikumi, kā
arī
ražotāja
definētie
garantijas spēkā esamības un izmantošanas
nosacījumi.
6.5. Preces kvalitātes,
atbilstības
un atgriešanas nosacījumi ir regulēti atsevišķos Pārdevēja garantijas
noteikumos (skatīt
“Atmaksa & Atgriešana”).
Ar Pārdevēja garantijas
noteikumiem Pircējs
var iepazīties
Pārdevēja klientu apkalpošanas
centrā
pie informācijas
dēļa un/vai tīmekļa vietnē: https://inovat.lv/.
7. Patērētāja atteikuma tiesības
7.1. Pircējam kā Patērētājam ir tiesības atteikties no noslēgtā Darījuma 14 (četrpadsmit)
dienu laikā
no Preču piegādes
(saņemšanas)
datuma, izņemot
MK noteikumos minētos
gadījumus.
7.2. Atteikuma tiesību
izmantošanas termiņu skaita:
7.2.1. Piegādes
pakalpojuma sniegšanas gadījumā –
no Darījuma
noslēgšanas
dienas;
7.2.2. Prece iegādes
gadījumā –
no dienas, kad Patērētājs vai trešā persona, kuru norādījis Patērētājs, ir ieguvusi Preci
savā
valdījumā (neattiecās uz pārvadātājiem);
7.2.3. Gadījumā, ja Patērētājs vienā Pasūtījumā ir pasūtījis vairākas Preces, kuras piegādā atsevišķi –
no dienas, kad Patērētājs vai trešā persona, kuru norādījis Patērētājs, ir ieguvusi valdījumā pēdējo Preci (neattiecās uz pārvadātājiem);
7.2.4. Gadījumā, ja tiek piegādāta Prece, kas sastāv no vairākām partijām vai daļām –
no dienas, kad Patērētājs vai trešā persona, kuru norādījis Patērētājs, ir ieguvusi valdījumā preces pēdējo partiju vai daļu (neattiecās uz pārvadātājiem).
7.3. Pircējs
kā Patērētājs paziņo Pārdevējam par Darījuma atsaukšanu
un iesniedz Pārdevējam atteikuma
iesniegumu. Atteikuma iesniegums var būt sagatavots brīvā formā. Atteikuma iesniegums
kopā
ar Darījuma
grāmatvedības attaisnojuma
dokumenta kopiju Pārdevējam ir jānosūta vienā no šādiem veidiem:
7.3.1. uz Pārdevēja e-pastu: info@inovat.lv,
ja tas parakstīts
ar drošu elektronisko parakstu;
7.3.2. uz Pārdevēja juridisko adresi;
vai
7.3.3. iesniedzot Pārdevēja klientu apkalpošanas
centrā.
7.4. Patērētājs ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit)
dienu laikā
no iesnieguma Pārdevējam par savu lēmumu par Preces atgriešanu,
vai atkāpšanos
no Darījuma
(7.3. punkts) iesniegšanas dienas, atgriež vai nodod Preces Pārdevējam klientu apkalpošanas
centrā.
Termiņš
tiek uzskatīts
par ievērotu,
ja Patērētājs Preces ir izsūtījis pirms 14 (četrpadsmit)
dienu termiņa
beigām.
7.5. Patērētājs, atceļot Darījumu, sedz tiešās Preču
atgriešanas izmaksas saskaņā
ar MK noteikumu 19. punktu.
7.6. Saskaņā
ar MK noteikumiem Patērētājs nevar izmantot
atteikuma tiesības,
ja:
7.6.1. Prece tiek izgatavota pēc
Patērētāja norādījumiem vai Prece ir
nepārprotami
personalizēta;
7.6.2. Prece ātri
bojājas
vai tai drīz
beidzas derīguma
termiņš;
7.6.3. Patērētājs ir atvēris iepakojumu Precei,
kuru veselības
un higiēnas
apsvērumu
dēļ nevar atdot atpakaļ;
7.6.4. Prece tās
īpašību dēļ pēc piegādes ir neatgriezeniski
sajaukusies ar citām
lietām;
7.6.5. Patērētājs ir pieprasījis Pārdevējam ierasties un veikt
steidzamus remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus. Ja Pārdevējs, ierodoties pie Patērētāja, sniedz papildu
pakalpojumu vai piegādā preces, kas nav
nepieciešamās rezerves daļas, lai veiktu
remontdarbus vai tehniskās
apkopes darbus, atteikuma tiesības
ir piemērojamas
minētajiem
papildu pakalpojumiem vai precēm.
Patērētāja atteikuma formu atradīsiet šeit.
8. Preces apmaiņa un atgriešana
8.1. Preces tiek apmainītas un/vai atdotas
atpakaļ
Pārdevēja klientu apkalpošanas
centrā.
8.2. Patērētājam, kurš
atdevis atpakaļ
Preces, tiek atmaksāta
visa par Preci samaksātā nauda. Saņemot Preces un izvērtējot to kvalitāti, Pārdevējs atmaksā naudu par Precēm ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit)
dienu laikā
no dienas, kad Pārdevējs tika informēts par Patērētāja lēmumu atteikties no Darījuma. Atmaksāšana
tiek veikta, izmantojot tādu
pašu maksāšanas
veidu, kādu
Patērētājs izmantoja sākotnējam Darījumam, ja vien Patērētājs nav skaidri paudis
piekrišanu to darīt citādi. Ja Patērētājs nav skaidri paudis
iepriekš minēto
piekrišanu par maksāšanas
veidu, tad Darījuma
summa vai tās
daļa
vienmēr
tiek atmaksāta
uz to pašu kontu, no kura tā tika iemaksāta.
8.3. Pārdevējs var aizturēt atmaksu līdz brīdim, kad būs saņēmis Preces atpakaļ vai kad Patērētājs būs iesniedzis apliecinājumu par to, ka Preces
ir nosūtītas atpakaļ, atkarībā no tā, kura darbība tiek izpildīta agrāk.
8.4. Atpakaļ
nododamajai Precei jābūt nesabojātai, nezaudējušai
preces izskatu (nesabojātas
etiķetes,
aizsargplēves
u.tml.), kā
arī
tā nedrīkst būt lietota. Atpakaļ atdodamajai Precei jābūt kārtīgā, nebojātā oriģinālajā iepakojumā (ar instrukciju un
garantijas talonu, ja tie tika piegādāti ar Preci) tādā pašā sastāvā, kādā Pircējs to bija iegādājies.
8.5. Atgriežot Preci, ir jāiesniedz attiecīgās pavadzīmes oriģināls.
8.6. Pircējiem
– juridiskām
personām,
vai fiziskām
personām,
kuras veic saimniecisko darbību,
nav piemērojami
MK noteikumi, un tām
nav atteikuma tiesību.
8.7. Pircējs
– juridiska persona vai fiziska persona, kura veic saimniecisko darbību, ir tiesīgs atdot Preci atpakaļ Pārdevējam tad, ja tā neatbilst Pārdevēja sniegtajai informācijai par Preci vai
tai atklājas
apslēpti
trūkumi.
9. Force majore
9.1. Puse, kas nespēj pilnībā vai daļēji izpildīt savas saistības nepārvaramas varas (force
majore) dēļ,
ko Puses nevar kontrolēt,
septiņu
dienu laikā
par to paziņo
otrai Pusei un tai pierāda,
ka ir notikuši nepārvaramas varas apstākļi un ir veikti visi
pamatotie pasākumi,
lai Darījums
tiktu izpildīts.
Nepārvaramas
varas, kas ilgst vairāk
nekā
trī)
mēnešus,
gadījumā jebkurai Pusei ir
tiesības
vienpusēji
izbeigt Darījuma
izpildi, neatlīdzinot
otrai Pusei radītos
zaudējumus.
10. Piemērojamais
likums un strīdus
izšķiršana
10.1. Visus jautājumus,
kas nav atrunāti
Noteikumos un/vai nav apspriesti Darījuma noslēgšanas
laikā,
Puses risina saskaņā
ar Latvijas Republikā
spēkā esošajiem
normatīvajiem
aktiem.
10.2. Visus strīdus
un domstarpības
starp Pārdevēju un Patērētāju par Darījuma izpildi un/vai
realizēšanu,
kā arī visus jautājumus par Darījuma esamību, spēkā esamību vai izbeigšanu
un/vai preču kvalitāti vai citiem trūkumiem, Puses izšķir saskaņā ar MK noteikumos
un/vai Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteikto kārtību.
10.3. Patērētājam, kurš
uzskata, ka Pārdevējs ir pārkāpis tā tiesības vai likumīgās intereses saistībā ar Darījuma izpildi
(distances patērētāja līgumu), vispirms
rakstiski jāvēršas
pie Pārdevēja, izmantojot
kontaktinformāciju,
kas norādīta Noteikumu Definīcijās, un jānorāda savas prasības, izņemot gadījumu, kad Patērētājs vērsies tiesā.
10.4. Patērētājs tiesīgs izmantot ārpustiesas strīda risināšanas
iespēju:
ptac.gov.lv/lv/content/stridu-risinasanas-process, https://www.ptac.gov.lv/lv/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze.
10.5. Patērētājs ir tiesīgs iesniegt sūdzību, arī izmantojot strīdu izšķiršanu
tiešsaistē:
ec.europa.eu/consumers/odr.
10.6. Ja Patērētājs nepiekrīt Pārdevēja lēmumam, tas var vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktajā kārtībā.
10.7. Visi strīdi
un domstarpības
starp Pārdevēju un Pircēju – juridisku
personu, vai fizisku personu, kura veica saimniecisko darbību, par Darījuma izpildi un/vai
realizēšanu,
kā arī visi jautājumi par Darījuma esamību, spēkā esamību vai izbeigšanu
un/vai preču kvalitāti vai citiem trūkumiem tiek risināti sarunu ceļā. Ja Puses nespēj domstarpības izšķirt sarunu ceļā, attiecīgais strīds tiek iesniegts
Latvijas Republikas tiesā
saskaņā
ar Latvijas Republikas normatīvajiem
aktiem.
10.8. Domstarpību
gadījumā jāievēro Noteikumi, kas ir
spēkā Darījuma noslēgšanas
brīdī.
10.9. Ja kāds
no Noteikumu punktiem tiek atzīts
par nelikumīgu,
spēkā neesošu
vai nepiemērojamu,
pārējie Noteikumu nosacījumi paliek spēkā un piemērojami pilnā apmērā.
11. Personas datu aizsardzība
11.1. inovat.lv interneta veikalā tiek glabāti tikai reģistrācijas laikā iesniegtie Pircēja personas dati, pārējie personas dati, ja
tādi tika iesniegti,
tiek glabāti
atsevišķi
– Pārdevēja elektroniskajā grāmatvedības sistēmā. 11.2. Puses apņemas Darījuma izpildes laikā iegūtos personas datus
apstrādāt tikai Darījuma mērķiem. Apstrādājot personas datus,
Puses ievēro
Latvijas Republikas tiesību
aktu prasības.
Apstrādājot personas datus,
Pusēm
nav tiesību
nodot šādus
datus ārpus
Eiropas Savienības
vai Eiropas Ekonomikas zonas.
11.3. Personas datu aizsardzības
jautājumi
ir regulēti
atsevišķā
Privātuma
politikā
(skatīt
“Privātuma
politika”). Ar Pārdevēja Privātuma politiku Pircējs var iepazīties
Pārdevēja
klientu apkalpošanas centrā pie informācijas
dēļa un/vai tīmekļa vietnē:
https://inovat.lv/.
12. Nobeiguma noteikumi
12.1. Pircējs, noslēdzot Darījumu, apliecina, ka ar
Noteikumiem ir iepazinies un tiem piekrīt.
12.2. Pārdevējs patur tiesības vienpusēji:
12.2.1. mainīt
Noteikumus un nosacījumus,
atsevišķi
neinformējot
Pircēju
par šo darbību
veikšanu. Darījumu regulē Noteikumi, kuru
redakcija bija spēkā Darījuma noslēgšanas
brīdī;
12.2.2. izbeigt Darījumu
un atteikt turpmāku
sadarbību/turpmākus Darījumus un/vai Pasūtījumus, ja Pircējs neievēro šo
Noteikumus.
12.3. Pārdevējs nav atbildīgs par jebkādiem zaudējumiem, kas Pircējam var rasties šo
Noteikumu pārkāpšanas
rezultātā.
12.4. Visus paziņojumus,
vēstules un citus
dokumentus Puses viena otrai sūta
elektroniski ar drošo elektronisko
parakstu, un tiek uzskatīts,
ka adresāts
tos ir saņēmis
divu darbdienu laikā
pēc tā nosūtīšanas,
vai ierakstīta
sūtījuma veidā uz Pušu
norādītajām adresēm, un tiek uzskatīts, ka adresātam par tiem ir paziņots septītajā dienā pēc to nodošanas
pastā.
Ja Puse maina savu adresi, citus rekvizītus vai pārstāvjus, tai par to jāpaziņo otrai Pusei piecu
darba dienu laikā.
12.5. inovat.lv interneta veikalā izvietotajiem Preču
attēliem
ir ilustratīva
nozīme.
Pārdevējs nevar garantēt, ka Pircēja ierīces ekrāns precīzi atspoguļos Preču
krāsas.
Pircējs saprot, ka Preces var nebūtiski atšķirties no to attēliem.