Preču Pirkšanas – Pārdošanas Noteikumi INOVAT Online Lielveikalā
Spēkā no 01.01.2023.
1. Definīcijas
1.1. Noteikumi – Preču pirkšanas-pārdošanas noteikumi (distances līgums), kas nosaka inovat.lv online lielveikalā veiktās attālinātās (distances) pirkšanas-pārdošanas kārtību, Pārdevēja un Pircēja pienākumus un tiesības, Pārdevēja piedāvāto preču iegādes un apmaksas noteikumus, preču piegādes un atpakaļ atdošanas procedūru, pušu atbildību, kā arī citus ar preču pirkšanu-pārdošanu saistītos jautājumus.
1.2. INOVAT – Pārdevēja online lielveikals (https://inovat.lv/) darījuma noslēgšanai.
1.3. MK noteikumi – Ministru kabineta 2014. gada 20. maija noteikumi Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu”, kuri piemērojami, ja Pircējs kā Patērētājs izmanto inovat.lv online lielveikalu, lai iegādātos Pārdevēja piedāvātās preces.
1.4. Darījums – līgums starp Pircēju un Pārdevēju par preces pirkumu, kas noslēgts neklātienē, izmantojot distances saziņas līdzekļus.
1.5. Pārdevējs – SIA “INOVAT”, reģ. nr. 40203428494, adrese: Stirnu iela 49-52, Rīga, LV-1084, Latvija, tālrunis: +371 27995899, e-pasts: info@inovat.lv.
1.6. Pircējs – 18 gadu vecumu sasniegusi fiziska persona vai juridiska persona, kas slēdz darījumu, pamatojoties uz šiem noteikumiem. Preces saņemšanas brīdī Pircējam jāuzrāda pasūtījuma numurs vai e-pastā/telefonā saņemtais apstiprinājums.
1.7. Puses – Pircējs un Pārdevējs kopā.
1.8. Profils – Pircēja izveidots lietotāja profils inovat.lv interneta veikalā, kur tiek saglabāta pirkumu vēsture, pasūtījumu informācija un kontaktinformācija.
1.9. Patērētājs – fiziska persona, kas iegādājas preci vai pakalpojumu nolūkā, kas nav saistīts ar saimniecisko vai profesionālo darbību.
1.10. Prece – prece, ko Pārdevējs piedāvā inovat.lv interneta veikalā.
1.11. Piegādes pakalpojums – pakalpojums, ar kuru prece tiek nogādāta Pircējam uz norādīto adresi.
1.12. Pasūtījums – Pircēja izteikts piedāvājums iegādāties preces un piegādes pakalpojumu.
1.13. Iepirkumu grozs – Pircēja izvēlēto preču saraksts interneta veikalā.
1.14. Pasūtījuma numurs – unikāls numurs, kas tiek piešķirts pasūtījumam.
- Noteikumu priekšmets
2.1. Pārdevējs inovat.lv interneta veikalā
pārdod, un Pircējs no Pārdevēja pērk Preces un pasūta Piegādes pakalpojumus par Pārdevēja noteiktajām cenām. Par Preču un Piegādes pakalpojumu klāstu un daudzumu Puses individuāli vienojas, ikreiz tās/tos pērkot/pārdodot, atstājot Pārdevējam tiesību noteikt konkrētas Preces minimālu un/vai maksimālu daudzumu vienā Pasūtījumā.
2.2. Darījums
ir noslēgts,
tiklīdz
Pircējs
ir veicis Pasūtījumu un veicis Pasūtījuma apmaksu šo
Noteikumu 4. sadaļā
noteiktajā
kārtībā.
2.3. Pēc
maksājuma
veikšanas un pēc Preces nodošanas
Pircējam,
Pircējs
ir Preces īpašnieks.
Atbildība
par Preces nejaušas bojāejas vai sabojāšanās risku pāriet Pircējam, kad Pircējs vai trešā persona, kuru norādījis Pircējs, ir saņēmis Preces.
2.4. Pārdevējs nav atbildīgs par sekām, kas var iestāties Pircējam, ja Pircējs nodevis trešajai
personai savu inovat.lv interneta veikalā paroli un/vai Pasūtījuma numuru un/vai
apstiprinājumu
par to, ka Pasūtījums ir sagatavots
izsniegšanai.
- Reģistrācija inovat.lv interneta
veikalā, Preces pasūtīšana un Darījuma noslēgšana
3.1. Lai izveidotu Profilu un reģistrētos inovat.lv
interneta veikalā:
3.1.1. Pircējs
– fiziska persona, arī
saimnieciskās
darbības
veicējs,
norāda
savu vārdu,
uzvārdu,
e-pasta adresi un telefona numuru;
3.1.2. Pircējs
– juridiska persona, norāda
juridiskās
personas pārstāvja vārdu, uzvārdu, juridiskās personas nosaukumu
(firmu), reģistrācijas numuru, PVN reģistrācijas numuru, e-pasta
adresi un telefona numuru.
3.2. Reģistrāciju ir iespējams pabeigt vienīgi tādā gadījumā, kad Pircējs ir iepazinies un
sniedzis savu piekrišanu Noteikumiem un
Privātuma
politikai kā
arī
sniedzis savu piekrišanu datu apstrādei, veicot atzīmes attiecīgajos laukumos.
3.3. Pēc
reģistrācijas pabeigšanas
Pircējs
uz savu norādīto e-pasta adresi saņem Pārdevēja nosūtītu apstiprinājumu par Profila
izveidošanu.
3.4. Darījums
uzskatāms
par noslēgtu
brīdī, kad Pircējs:
3.4.1. no inovat.lv interneta veikalā piedāvātajām Precēm un Piegādes pakalpojumiem ir
izvēlējies sev nepieciešamos
un pievienojis tos Iepirkumu grozam;
3.4.2. papildus reģistrācijas laikā iesniegtajai informācijai ir norādījis piegādes adresi (ja
nepieciešama piegāde);
3.4.3. ir sniedzis piekrišanu personas datu apstrādei;
3.4.4. ir apliecinājis,
ka ir iepazinies ar Noteikumiem un Privātuma politiku.
3.5. Pircējs
var sazināties
ar Pārdevēju telefoniski ar lūgumu izveidot piedāvājumu Pircēja norādītajām Precēm.
3.6. Pārdevējs izveido piedāvājumu un informē Pircēju telefoniski vai nosūtot e-pastu. Pēc apstiprinājuma saņemšanas
no Pircēja
(telefoniski vai e-pasta), Pārdevējs uz Pircēja e-pastu nosūta rēķinu piedāvājuma apmaksai (rēķins nesatur rekvizītu “paraksts”).
Rēķins pamatots ar noslēgto Darījumu.
3.7. Pēc
Pasūtījuma veikšanas,
Prece izņēmuma
gadījumos
var vairs nebūt
Pārdevējam pieejama objektīvu iemeslu dēļ. Šādā gadījumā Pārdevējs apņemas atmaksāt Pircējam visas summas,
kuras Pircējs
samaksājis,
lai izvēlēto Preci saņemtu. Atmaksāšana
tiek veikta, izmantojot tādu
pašu maksāšanas
veidu, kādu
Pircējs
izmantoja sākotnējam Darījumam, un Darījuma summa vai tās daļa tiek atmaksāta uz to pašu
kontu, no kura tā
tika iemaksāta.
Pārdevējs par radušos
situāciju
Pircēju
informē,
nosūtot
e-pastu.
3.8. Pēc
Pasūtījuma apstiprināšanas
no Pārdevēja puses, Preces cena
var mainīties
tikai izņēmuma
gadījumos,
kad to ir ietekmējusi
informācijas
sistēmas
kļūda, vai kāda cita acīmredzama kļūda (tehniska vai
neuzmanības),
kuru labojot Preces cena mainās
objektīvu
iemeslu dēļ
(no Pārdevēja neatkarīgu iemeslu dēļ). Ja šādā gadījumā Pircējs vairs nevēlas Preci iegādāties (nepiekrīt iegādāties Preci par jauno
cenu), Pircējs
var atcelt pasūtījumu divu darba dienu
laikā
par to informējot
Pārdevēju, izmantojot inovat.lv
interneta veikalā
vietnē
norādīto kontaktinformāciju. Pēc Pasūtījuma anulēšanas
šajā
punktā
noteiktajā
kārtībā Pārdevējs apņemas atmaksāt Pircējam visas summas,
kuras Pircējs
samaksājis
par anulēto
Pasūtījumu.
- Norēķini
4.1. Pircējs, kas veic Pasūtījumu inovat.lv
interneta veikalā,
par Preci norēķinās vienā no šādiem veidiem:
4.1.1. tiešsaistē ar bankas pārskaitījumu vai norēķinu karti;
4.1.2. ar bankas pārskaitījumu, pamatojoties uz
saņemto
rēķinu. Rēķins nesatur rekvizītu “paraksts”
un ir pamatots ar Darījumu;
4.1.3. skaidrā
naudā
vai ar norēķinu
karti Preces saņemšanas
laikā
Pārdevēja klientu apkalpošanas
centrā.
Pasūtījums šādā gadījumā tiek sakomplektēts tikai pēc apmaksas saņemšanas,
un Pircējs
apzinās,
ka kāda
no Precēm
līdz apmaksai var nebūt pieejama.
4.2. Pircējs
– juridiska persona, kas ir PVN maksātājs, par Preci norēķinās tikai ar bankas pārskaitījumu, pamatojoties uz
saņemto
rēķinu.
4.3. Maksājot
ar bankas pārskaitījumu, e-pastā saņemtais rēķins ir jāapmaksā piecu darba dienu
laikā
pēc tā nosūtīšanas.
4.4. Rēķins
ar tajā
norādītajām cenām ir spēkā līdz rēķinā norādītā samaksas termiņa beigām.
4.5. Veicot maksājumu
ar bankas pārskaitījumu, Pircējam bankas pārskaitījuma maksājuma mērķa sadaļā jānorāda Pasūtījuma numurs.
4.6. Pircējs,
kas veic Pasūtījumu telefoniski vai
e-pastā,
par Precēm
norēķinās vienā no šādiem veidiem:
4.6.1. ar bankas pārskaitījumu, pamatojoties uz
saņemto
rēķinu;
4.6.2. Pusēm
pieņemamā apmaksas veidā Preces saņemšanas
vietā
pie Pārdevēja, pamatojoties uz saņemto rēķinu.
4.7. Visi norēķini
veicami eiro (EUR) valūtā.
4.8. Par jebkādām izmaksām, kas saistītas ar Pasūtījuma izpildi un kas jāapmaksā Pircējam, Pārdevējs informē Pircēju. Pasūtījums tiek izpildīts tikai pēc nepārprotamas Pircēja piekrišanas
veikt nepieciešami izmaksu apmaksu.
4.9. Ja starp Pusēm
ir noslēgts
pēcapmaksas pirkuma līgums, tad Pircējs veic pasūtītu Preču
apmaksu pēc
Preces saņemšanas
un pavadzīmes
parakstīšanas
termiņā,
kas noteikts attiecīgajā pēcapmaksas pirkuma līgumā.
- Preces piegāde
5.1. Pircējam ir iespēja izvēlēties Preci saņemt šādos veidos:
5.1.2. ar piegādi,
kas tiek saskaņota
Pasūtījuma noformēšanas
laikā.
Prece tiek piegādāta uz Pircēja norādīto adresi līdz ārdurvīm. Pircējam ir jānodrošina
Preces pieņemšana
un izkraušana. Preces ienešana
telpās
un uznešana netiek nodrošināta. Par piegādi Pārdevējs aprēķina atsevišķu samaksu, saskaņā ar Pārdevēja norādīto likmi inovat.lv
interneta veikalā,
ko Pārdevējam ir tiesības laiku pa laikam
vienpusēji
mainīt;
5.1.3. kādā no Pircēja izvēlētiem Omniva pakomātiem Latvijā. Pie katras Preces ir
norādīts, vai to ir iespējams saņemt ar Omniva pakomātu. Pasūtījuma noformēšanas
laikā
Pircējs
izvēlas
konkrēto
Omniva pakomātu
(adresi) uz kuru vēlas
saņemt
Preci, par ko tiek piemērota
attiecīga
samaksa, ievērojot
Omniva noteikto cenrādi,
kas tiek norādīta arī inovat.lv interneta veikalā.
5.2. Pircējam,
kurš izvēlas
Preci saņemt
pats, jāierodas
Pārdevēja klientu apkalpošanas
centrā
piecu darba dienu laikā
pēc Pārdevēja nosūtītā apstiprinājuma, ka Pasūtījums ir sakomplektēts un sagatavots
izsniegšanai, saņemšanas.
Pirms Preces saņemšanas
Pārdevēja klientu apkalpošanas
centrā,
Pircējam
ir jāuzrāda Pārdevējam apstiprinājuma informācija un jānosauc/jāuzrāda Pasūtījuma numurs.
5.3. Ja Prece netika saņemta
5.2. punktā
norādītajā termiņā, Pārdevējs sazinās ar Pircēju, lai precizētu Preces saņemšanas
datumu.
5.4. Preces neizņemšanas
gadījumā Darījums tiek uzskatīts par atceltu ar 16.
dienu, skaitot no apstiprinājuma,
ka Pasūtījums sakomplektēts un sagatavots
izsniegšanai (5.2. punkts) nosūtīšanas
dienas, un Pārdevējs veic Pircēja samaksātās naudas summas atgriešanu,
izmantojot tādu
pašu maksāšanas
veidu, kādu
Pircējs
izmantoja sākotnējam Darījumam, ja vien Pircējs nav skaidri paudis
piekrišanu to darīt citādi.
5.5. Ja Pircējs
ir izvēlējies saņemt Preci ar piegādi uz Pircēja norādīto adresi, tad piegāde tiek realizēta pēc apstiprinājuma, ka Pasūtījums ir sagatavots
piegādei,
saņemšanas.
5.6. Sūtījums no Omniva pakomāta jāizņem septiņu kalendāro dienu laikā pēc tam, kad Omniva
telefoniski un e-pastā
ir informējis
Pircēju,
ka Preci var saņemt.
Ja Pircējs
preci noteiktā
termiņā
neizņem,
tā tiek nogādāta atpakaļ Pārdevējam.
5.7. Preces saņemšanas
brīdī Pircējam ir pienākums pārbaudīt Preces iepakojumu,
daudzumu, kvalitāti
(redzamos bojājumus),
sortimentu, piederumus un komplektāciju.
5.8. Konstatējot Preces iepakojuma bojājumu, Preces daudzuma, kvalitātes, sortimenta, piederumu un komplektācijas neatbilstību, Pircējam ir tiesības Preci nepieņemt. Šajā gadījumā tiek parakstīts akts par preces nepieņemšanu.
5.9. Pieņemot Preci, Pircējs paraksta pavadzīmi, tādejādi apliecinot, ka Prece nodota atbilstošā iepakojumā, Preces daudzums, kvalitāte, sortiments, piederumi un komplektācija atbilst Pasūtījumam un Darījuma noteikumiem.
5.10. Gadījumā, ja Pārdevējs ir piegādājis Preci Pušu noteiktajā laikā, bet Pircējs atsakās Preces pieņemt, vai nav sastopams piegādes vietā, tad atkārtota Preces piegāde ir iespējama tikai pēc Piegādes pakalpojuma atkārtotas apmaksas.
- Preces kvalitāte
6.1. Pārdevējs apstiprina, ka Preces kvalitāte atbilst Latvijas Republikas normatīvo aktu prasībām.
6.2. Patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu Pārdevējam par Preces vai Piegādes pakalpojuma neatbilstību Darījuma noteikumiem divu gadu laikā no Preces iegādes vai Piegādes pakalpojuma saņemšanas dienas (garantija). Patērētājs iesniedz prasījuma pieteikumu Pārdevējam divu mēnešu laikā no dienas, kad atklājis Preces vai Piegādes pakalpojuma neatbilstību Darījuma noteikumiem. Par Preces iegādes dienu uzskatāma diena, kad Pārdevējs nodevis un Patērētājs pieņēmis attiecīgo Preci (5.8. punkts).
6.3. Ja Preci iegādājas Pircējas – juridiska persona, vai fiziska persona, kura veic saimniecisko darbību, un Preci pērk ar mērķi lietot to saimnieciskajā darbībā, un Precei nav aizlieguma to izmantot saimnieciskai vai profesionālai darbībai, tad Pārdevējs nosaka sešu mēnešus garantiju no Preces piegādes datuma. Šis noteikums nesamazina Preces ražotāja noteikto garantijas termiņu, kuru pēc sešiem mēnešiem nodrošina Preces ražotāja vai izplatītāja autorizētais servisa centrs. Juridiska persona vai fiziska persona – saimnieciskās darbības veicējs, var pieteikt garantijas prasījumu četru nedēļu laikā no dienas, kad atklājis Preces defektu vai bojājumu.
6.4. Precei var tikt noteikta ražotāja garantija, kas var būt garāka nekā norādīts Noteikumos. Izmantojot ražotāja nodrošināto garantiju, jāievēro Pārdevēja garantijas noteikumi, kā arī ražotāja definētie garantijas spēkā esamības un izmantošanas nosacījumi.
6.5. Preces kvalitātes, atbilstības un atgriešanas nosacījumi ir regulēti atsevišķos Pārdevēja garantijas noteikumos (skatīt “Atmaksa & Atgriešana”). Ar Pārdevēja garantijas noteikumiem Pircējs var iepazīties Pārdevēja klientu apkalpošanas centrā pie informācijas dēļa un/vai tīmekļa vietnē: https://inovat.lv//.
- Patērētāja atteikuma tiesības
7.1. Pircējam kā Patērētājam ir tiesības atteikties no noslēgtā Darījuma 14 (četrpadsmit) dienu laikā no Preču piegādes (saņemšanas) datuma, izņemot MK noteikumos minētos gadījumus.
7.2. Atteikuma tiesību izmantošanas termiņu skaita:
7.2.1. Piegādes pakalpojuma sniegšanas gadījumā – no Darījuma noslēgšanas dienas;
7.2.2. Prece iegādes gadījumā – no dienas, kad Patērētājs vai trešā persona, kuru norādījis Patērētājs, ir ieguvusi Preci savā valdījumā (neattiecās uz pārvadātājiem);
7.2.3. Gadījumā, ja Patērētājs vienā Pasūtījumā ir pasūtījis vairākas Preces, kuras piegādā atsevišķi –
no dienas, kad Patērētājs vai trešā persona, kuru norādījis Patērētājs, ir ieguvusi valdījumā pēdējo Preci (neattiecās uz pārvadātājiem);
7.2.4. Gadījumā, ja tiek piegādāta Prece, kas sastāv no vairākām partijām vai daļām – no dienas, kad Patērētājs vai trešā persona, kuru norādījis Patērētājs, ir ieguvusi valdījumā preces pēdējo partiju vai daļu (neattiecās uz pārvadātājiem).
7.3. Pircējs kā Patērētājs paziņo Pārdevējam par Darījuma atsaukšanu un iesniedz Pārdevējam atteikuma iesniegumu. Atteikuma iesniegums var būt sagatavots brīvā formā. Atteikuma iesniegums kopā ar Darījuma grāmatvedības attaisnojuma dokumenta kopiju Pārdevējam ir jānosūta vienā no šādiem veidiem:
7.3.1. uz Pārdevēja e-pastu: info@inovat.lv, ja tas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu;
7.3.2. uz Pārdevēja juridisko adresi;
vai
7.3.3. iesniedzot Pārdevēja klientu apkalpošanas centrā.
7.4. Patērētājs ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā no iesnieguma Pārdevējam par savu lēmumu par Preces atgriešanu, vai atkāpšanos no Darījuma (7.3. punkts) iesniegšanas dienas, atgriež vai nodod Preces Pārdevējam klientu apkalpošanas centrā. Termiņš tiek uzskatīts par ievērotu, ja Patērētājs Preces ir izsūtījis pirms 14 (četrpadsmit) dienu termiņa beigām.
7.5. Patērētājs, atceļot Darījumu, sedz tiešās Preču atgriešanas izmaksas saskaņā ar MK noteikumu 19. punktu.
7.6. Saskaņā ar MK noteikumiem Patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:
7.6.1. Prece tiek izgatavota pēc Patērētāja norādījumiem vai Prece ir nepārprotami personalizēta;
7.6.2. Prece ātri bojājas vai tai drīz beidzas derīguma termiņš;
7.6.3. Patērētājs ir atvēris iepakojumu Precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ;
7.6.4. Prece tās īpašību dēļ pēc piegādes ir neatgriezeniski sajaukusies ar citām lietām;
7.6.5. Patērētājs ir pieprasījis Pārdevējam ierasties un veikt steidzamus remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus. Ja Pārdevējs, ierodoties pie Patērētāja, sniedz papildu pakalpojumu vai piegādā preces, kas nav nepieciešamās rezerves daļas, lai veiktu remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus, atteikuma tiesības ir piemērojamas minētajiem papildu pakalpojumiem vai precēm.
Patērētāja atteikuma formu atradīsiet šeit.
- Preces apmaiņa un atgriešana
8.1. Preces tiek apmainītas un/vai atdotas atpakaļ Pārdevēja klientu apkalpošanas centrā.
8.2. Patērētājam, kurš atdevis atpakaļ Preces, tiek atmaksāta visa par Preci samaksātā nauda. Saņemot Preces un izvērtējot to kvalitāti, Pārdevējs atmaksā naudu par Precēm ne vēlāk kā 14 (četrpadsmit) dienu laikā no dienas, kad Pārdevējs tika informēts par Patērētāja lēmumu atteikties no Darījuma. Atmaksāšana tiek veikta, izmantojot tādu pašu maksāšanas veidu, kādu Patērētājs izmantoja sākotnējam Darījumam, ja vien Patērētājs nav skaidri paudis piekrišanu to darīt citādi. Ja Patērētājs nav skaidri paudis iepriekš minēto piekrišanu par maksāšanas veidu, tad Darījuma summa vai tās daļa vienmēr tiek atmaksāta uz to pašu kontu, no kura tā tika iemaksāta.
8.3. Pārdevējs var aizturēt atmaksu līdz brīdim, kad būs saņēmis Preces atpakaļ vai kad Patērētājs būs iesniedzis apliecinājumu par to, ka Preces ir nosūtītas atpakaļ, atkarībā no tā, kura darbība tiek izpildīta agrāk.
8.4. Atpakaļ nododamajai Precei jābūt nesabojātai, nezaudējušai preces izskatu (nesabojātas etiķetes, aizsargplēves u.tml.), kā arī tā nedrīkst būt lietota. Atpakaļ atdodamajai Precei jābūt kārtīgā, nebojātā oriģinālajā iepakojumā (ar instrukciju un garantijas talonu, ja tie tika piegādāti ar Preci) tādā pašā sastāvā, kādā Pircējs to bija iegādājies.
8.5. Atgriežot Preci, ir jāiesniedz attiecīgās pavadzīmes oriģināls.
8.6. Pircējiem – juridiskām personām, vai fiziskām personām, kuras veic saimniecisko darbību, nav piemērojami MK noteikumi, un tām nav atteikuma tiesību.
8.7. Pircējs – juridiska persona vai fiziska persona, kura veic saimniecisko darbību, ir tiesīgs atdot Preci atpakaļ Pārdevējam tad, ja tā neatbilst Pārdevēja sniegtajai informācijai par Preci vai tai atklājas apslēpti trūkumi.
- Force majore
9.1. Puse, kas nespēj pilnībā vai daļēji izpildīt savas saistības nepārvaramas varas (force majore) dēļ, ko Puses nevar kontrolēt, septiņu dienu laikā par to paziņo otrai Pusei un tai pierāda, ka ir notikuši nepārvaramas varas apstākļi un ir veikti visi pamatotie pasākumi, lai Darījums tiktu izpildīts. Nepārvaramas varas, kas ilgst vairāk nekā trīs mēnešus, gadījumā jebkurai Pusei ir tiesības vienpusēji izbeigt Darījuma izpildi, neatlīdzinot otrai Pusei radītos zaudējumus.
10. Piemērojamais likums un strīdus izšķiršana.
10.1. Visus jautājumus, kas nav atrunāti Noteikumos un/vai nav apspriesti Darījuma noslēgšanas laikā, Puses risina saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
10.2. Visus strīdus un domstarpības starp Pārdevēju un Patērētāju par Darījuma izpildi un/vai realizēšanu, kā arī visus jautājumus par Darījuma esamību, spēkā esamību vai izbeigšanu un/vai preču kvalitāti vai citiem trūkumiem, Puses izšķir saskaņā ar MK noteikumos un/vai Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteikto kārtību.
10.3. Patērētājam, kurš uzskata, ka Pārdevējs ir pārkāpis tā tiesības vai likumīgās intereses saistībā ar Darījuma izpildi (distances patērētāja līgumu), vispirms rakstiski jāvēršas pie Pārdevēja, izmantojot kontaktinformāciju, kas norādīta Noteikumu Definīcijās, un jānorāda savas prasības, izņemot gadījumu, kad Patērētājs vērsies tiesā.
10.4. Patērētājs tiesīgs izmantot ārpustiesas strīda risināšanas iespēju: ptac.gov.lv/lv/content/stridu-risinasanas-process, https://www.ptac.gov.lv/lv/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze.
10.5. Patērētājs ir tiesīgs iesniegt sūdzību, arī izmantojot strīdu izšķiršanu tiešsaistē: ec.europa.eu/consumers/odr.
10.6. Ja Patērētājs nepiekrīt Pārdevēja lēmumam, tas var vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā Patērētāju tiesību aizsardzības likumā noteiktajā kārtībā.
10.7. Visi strīdi un domstarpības starp Pārdevēju un Pircēju – juridisku personu, vai fizisku personu, kura veica saimniecisko darbību, par Darījuma izpildi un/vai realizēšanu, kā arī visi jautājumi par Darījuma esamību, spēkā esamību vai izbeigšanu un/vai preču kvalitāti vai citiem trūkumiem tiek risināti sarunu ceļā. Ja Puses nespēj domstarpības izšķirt sarunu ceļā, attiecīgais strīds tiek iesniegts Latvijas Republikas tiesā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
10.8. Domstarpību gadījumā jāievēro Noteikumi, kas ir spēkā Darījuma noslēgšanas brīdī.
10.9. Ja kāds no Noteikumu punktiem tiek atzīts par nelikumīgu, spēkā neesošu vai nepiemērojamu, pārējie Noteikumu nosacījumi paliek spēkā un piemērojami pilnā apmērā.
- Personas datu aizsardzība
11.1. inovat.lv interneta veikalā tiek glabāti tikai reģistrācijas laikā iesniegtie Pircēja personas dati, pārējie personas dati, ja tādi tika iesniegti, tiek glabāti atsevišķi – Pārdevēja elektroniskajā grāmatvedības sistēmā. 11.2. Puses apņemas Darījuma izpildes laikā iegūtos personas datus apstrādāt tikai Darījuma mērķiem. Apstrādājot personas datus Puses ievēro Latvijas Republikas tiesību aktu prasības. Apstrādājot personas datus, Pusēm nav tiesību nodot šādus datus ārpus Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas.
11.3. Personas datu aizsardzības jautājumi ir regulēti atsevišķā Privātuma politikā (skatīt “Privātuma politika”). Ar Pārdevēja Privātuma politiku Pircējs var iepazīties Pārdevēja klientu apkalpošanas centrā pie informācijas dēļa un/vai tīmekļa vietnē: https://inovat.lv//.
- Nobeiguma noteikumi
12.1. Pircējs, noslēdzot Darījumu, apliecina, ka ar Noteikumiem ir iepazinies un tiem piekrīt.
12.2. Pārdevējs patur tiesības vienpusēji:
12.2.1. mainīt Noteikumus un nosacījumus, atsevišķi neinformējot Pircēju par šo darbību veikšanu. Darījumu regulē Noteikumi, kuru redakcija bija spēkā Darījuma noslēgšanas brīdī;
12.2.2. izbeigt Darījumu un atteikt turpmāku sadarbību/turpmākus Darījumus un/vai Pasūtījumus, ja Pircējs neievēro šo Noteikumus.
12.3. Pārdevējs nav atbildīgs par jebkādiem zaudējumiem, kas Pircējam var rasties šo Noteikumu pārkāpšanas rezultātā.
12.4. Visus paziņojumus, vēstules un citus dokumentus Puses viena otrai sūta elektroniski ar drošo elektronisko parakstu, un tiek uzskatīts, ka adresāts tos ir saņēmis divu darbdienu laikā pēc tā nosūtīšanas, vai ierakstīta sūtījuma veidā uz Pušu norādītajām adresēm, un tiek uzskatīts, ka adresātam par tiem ir paziņots septītajā dienā pēc to nodošanas pastā. Ja Puse maina savu adresi, citus rekvizītus vai pārstāvjus, tai par to jāpaziņo otrai Pusei piecu darba dienu laikā.
12.5. inovat.lv interneta veikalā izvietotajiem Preču attēliem ir ilustratīva nozīme. Pārdevējs nevar garantēt, ka Pircēja ierīces ekrāns precīzi atspoguļos Preču krāsas. Pircējs saprot, ka Preces var nebūtiski atšķirties no to attēliem.